Ugdymas
Eurekos vasaros mokykla yra pilna smagių ir įtraukiančių veiklų, kurios padeda vaikams tobulėti ir atrasti naujų pomėgių. Žaidimai lauke, kontekstinės išvykos, eksperimentai ir interaktyvūs projektai leidžia vaikams pažinti pasaulį, pasisemti įkvėpimo ir smagiai mokytis kartu su bendraamžiais.
Tai holistinė asmenybės ugdymo koncepcija, įgyvendinama ir integruojama derinant skirtingas ugdomąsias dimensijas
Sporto užsiėmimai, kūrybiniai žaidimai ir komandinės veiklos padeda vaikams ugdyti bendravimo, bendradarbiavimo ir komandinio darbo įgūdžius. Be to, edukaciniai renginiai ir užsiėmimai suteikia vaikams galimybę mokytis naujų dalykų draugiškoje ir žaismingoje aplinkoje.
Žemiau pristatomi ugdymo prioritetai, kurie integruojami į kiekvienos savaitės ugdymo planus:
Sumanumo dimensija
- Pasaulio pažinimas
- Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas
- Loginis mąstymas ir skaičiavimas
- Kūrybiškumas
Socialinio sąmoningumo dimensija
- Emocinis intelektas
- Pasitikėjimas savimi
- Iniciatyvumas
- Bendradarbiavimas
Fizinės raidos dimensija
- Sveika gyvensena
- Fizinis aktyvumas
- Smulkioji motorika
- Mokykla be sienų
Komunikavimo dimensija
- Dvikalbė aplinka
- Kalbėjimas ir klausymas
- Skaitymas
- Rašymas
Kultūrinė ir pilietinė dimensija
- Kūrybiškumas
- Kultūrinė kompetencija
- Pilietinis tapatumas ir pilietinė galia
- Atsakingumas
Kaip atrodo diena Eurekoje?
2 – 5 metų vaikų vaikų dienotvarkė:
7:30 | Vaikų susitikimas Žaidžiame ir laukiame atvykstančių draugų |
8:30 | Pusryčiai Stalo etiketo ugdymas |
9:00 | Ryto pokalbis ir mankšta Mindfulness pratimai, proto mankšta ir dienos planavimas |
9:45 | Teminė ugdomoji veikla Tyrinėjimai, eksperimentai, emocinio intelekto ugdymas, edukaciniai žaidimai |
10:45 | Sveiki užkandžiai Stalo etiketo ugdymas |
11:00 | Metas pajudėti Sportuojame ir žaidžiame lauke |
12:00 | Pietūs Stalo etiketo ugdymas |
12:45 | Joga Mokomės atsipalaiduoti |
13:00 | Poilsio laikas Nemiegantiems vaikams organizuojamos veiklos |
15:00 | Pasiruošimas vakarienei |
15:15 | Vakarienė Stalo etiketo ugdymas |
15:45 | Papildoma ugdomoji veikla Veiklos lauke |
16:30 | Vakaro biblioteka Skaitome knygas, dienos refleksija |
17:00 | Metas pajudėti Žaidžiame, sportuojame lauke ir laukiame tėvelių |
18:00 | Mokyklos darbo pabaiga Apsikabiname, atsisveikiname ir nekantraujame susitikti rytoj |
6 – 10 metų vaikų vaikų dienotvarkė:
7:30 | Vaikų susitikimas |
8:30 | Pusryčiai |
10:00 | Kūno ir proto |
10:30 | Dienos edukacija, žygis į gamtą arba kontekstinė išvyka mieste |
12:00 | Pietūs |
13:00 | Dienos edukacija |
14:30 | Sveiki užkandžiai |
15:00 | Dienos edukacija |
16:00 | Vakarienė |
16:30 – 18:00 | Žaidimas lauke |
Atradimais grįstas ugdymas
Atradimais grįstas ugdymas unikalus tuo, kad sistemingai sudaromos sąlygos vaikui kiekvieną dieną mokykloje pažinti kažką naujo: daiktą, reiškinį, gamtos objektą, emociją, šalį ar pan. Taip sukuriamas nuolatinį ir intriguojantį pasaulio tyrinėjimo procesą, kuris brandina mažamečio smalsumą, norą mokytis ir pažinti. Eurekoje atradimas grįstas ugdymas organizuojamas pagal septynių pakopų struktūrą, kuri suformuota remiantis ilgamete praktine patirtimi švietimo srityje ir šiuolaikinėmis mažamečių ugdymo tendencijomis.
Susidomi
1
Vaikams sukuriama intriga: ar žinote, kas pats didžiausias ir stipriausias miške?
Įvardija
2
vaikams pristatomas ąžuolas, jo sudėtis, lapai, gilės. Užrašome pavadinimą ant lentos. Puiki proga pažinti raides!
Supranta
3
Analizuojama vaizdinė medžiaga: skaitoma knyga apie ąžuolą, rodoma mokslinis video turinys. Vaikai pamato, kaip iš mažyčio daigelio išauga didelis medis, supranta, kaip ir kodėl medžiai kvėpuoja, kam jam reikalingos šaknys, kodėl skiriasi medžių kamienų storiai.
Tyrinėja
4
Keliaujame į gamtą: apkabiname medį, bandome nuspėti jo amžių, tyrinėjame jo struktūrą, užuodžiame ir aptariame kvapų asociacijas. Parsinešę gilę į klasę, tyrinėjame jos žievės gabalėlį. Tėveliai nustebtų pamatę, kokių dalykų mes atradome!
Išsisaugoja
5
Metas kūrybai! Pasirinkta technika piešiame medį, o jo lapus nudažome įvairiomis spalvomis. Parengiame piešinių parodą klasėje, o spalvingus medžių lapus išsisaugojame knygos viduje, kuriuos panaudosime ateityje.
Įsijaučia
6
Laikas neįtikėtinam vaidmenų žaidimui! Klausydami miško garsų, įsivaizduojame, kad esame skirtingi medžiai bei miško gyventojai. Kuriame trumpo metro filmuką, kuriuo pasidaliname su Eurekos bendruomene. Taip pat organizuojame medžių sodinimo akciją, į kurią įtraukiama Eurekos šeimą bei mokyklos kaimynai!
Pristato
7
Apibendriname žinias, aptariame, ką sužinojome ir ką dar norėtumėme sužinoti ateityje. Vaikai pasidalina savo įspūdžiais apie ąžuolą bei kitus medžius. Aptarę savaitės metu sukauptas žinias, svajojame apie kitos savaitės nuotykius bei atradimus!
Mokymasis žaidžiant
Mes tikime, kad žaidimas – tai vaikų darbas, todėl Eurekoje vaikai didžiąją dienos dalį skiria mokymuisi žaidžiant. Žaidimas yra svarbus vaiko raidos elementas, padedantis formuotis socialiniams, loginio mąstymo ir bendravimo įgūdžiams, teigiamai veikiantis vaikų emocijas, užtikrinantis reikiamą fizinės veiklos lygį. Pasitelkiant unikalią Eurekos ugdymo programą integruojami laisvi, ugdomieji, komandiniai, naratyviniai žaidimų metodai.
Dvikalbė aplinka
Eurekoje bent 20% turinio pristatoma anglų kalba. Kuo anksčiau vaikas pradeda mokytis naują kalbą, tuo greičiau ją išmoksta nepakenkiant gimtosios kalbos vystymuisi. Eurekoje vaikai mokosi naujos kalbos natūraliai socialinėse bei komunikacinėse situacijose, žaisdami, bendraudami, dalyvaudami edukacinėse veiklose.
Mokykla be sienų
Eurekoje vaikai ugdomi ne tik mokyklos aplinkoje, bet ir aktyviai keliaujant: organizuojamos kontekstinės išvykos, kurios skirtos pažinti, tyrinėti aplinką ir susieti ją su savaitės tema. Mokiniai aplanko įvairius gamtos objektus, muziejus, parodas, parkus, organizacijas. Išvykų metu jie ne tik klausosi, bet ir fotografuoja, filmuoja, bendradarbiauja ir renka medžiagą individualiems ar grupiniams projektams.
Tvaraus mąstymo ugdymas
Eurekos aplinka, unikalios edukacinės priemonės ir profesionalūs mokytojai ugdo vaikus, kurie ne tik drąsiai tyrinėja pasaulį, bet ir supranta žmogaus ir gamtos draugystės svarbą. Tvarumo pagrindų mokomės per ryšį su gamta bei augmenija, antrinių žaliavų panaudojimą, projektines veiklas ir integruotą ugdymo turintį, kuris paremtas Jugtinių Tautų organizacijos (angl. United Nations) iškeltais 17 tvarumo tikslais (angl. Sustainable Development Goals).
Kūrybiškumo lavinimas
Eureka yra įsitikinusi, kad kiekvienas vaikas yra unikalus kūrėjas. Mokykla siekia atskleisti vaikų talentus – neapsiribojama vien akademiniais gebejimais, bet skatinama ir kūrybiškumo plėtrą per muzikos, dailės, šokio ir dizaino sintezę bei įvairių medžiagų, priemonių ir technologijų naudojimą. Eurekos komanda trykšta kūrybine energija ir užsidegimu, siekdama papildyti mokymo turinį naujais ir įdomiais kūrybiniais elementais, kurie įkvepia ir praturtina vaikų mokymosi patirtį.
Bendruomeniškumas
Eurekoje mokytojai siekia sukurti bendruomeniškumo jausmą kiekvienam vaikui. Profesionali pedagogų komanda planuoja mokymo turinį taip, kad vaikai ugdytų komandinio darbo įgūdžius, gebėjimą klausytis, girdėti aplinkinius bei padėtų vieni kitiems.